Skřípání a cvakání zubů ve spánku, co s tím?



“Občas mě v noci budí bolest v zaťaté čelisti.”

“Já o ničem nevím, ale manželka si stěžuje, že v noci skřípu čelistmi.”

“Ráno se budí s tím, že ho bolí pusinka a neví proč.”


Skřípání a cvakání zubů ve spánku je velmi častý jev naší společnosti. Zdánlivě se zdá, že o nic nejde, ale nejen na zubařském křesle se projevují nežádoucí účinky tohoto signálu našeho těla.


Když o skřípání nevíte a dozvíte se to až od vašeho zubaře, jako první vám může nabídnout chrániče na zuby a tím se zdá, že je situace vyřešena. Je to však jen léčení důsledku, nikoliv příčiny která je podstatná.

Každý jsme jiný a proto příběh důvodu skřípání každého z nás bude jiný.

Velmi často nás pojí jednotná příčina a tou je napětí, stres a potlačovaný vztek.

Naše tělo je moudré a nic nedělá jen tak. Neustále s námi komunikuje a volá o naši pozornost. Život v dnešní době může na první pohled působit velmi komfortně, ale opak pro naši nervovou soustavu je pravdou.

Jsme denně vystavovány přehršel informací na které naše nervová soustava není připravena, a proto je z velké části přehlcená.

Toto přehlcení se projevuje různě a právě skřípání zubů je jedno z projevů.

Je to tedy signál, že něco v našem životním stylu není v pořádku a je potřeba uvolnění, vypuštění a reorganizace našeho života.

Tělo s námi nejdříve komunikuje jemně a poté začíná přituhovat. Proto je dobré nebrat tento symptom na lehkou váhu a říkat si, že nejde o nic velkého kvůli čemu by bylo potřeba změnit životní styl.

Tipy pro rychlou úlevu

Někdy může stačit jen pár lehkých kroků a skřípání zmizí, jindy ale je potřeba udělat velký životní rok / změnu proto aby se naše čelisti uvolnily.

Podívej se na to co můžeš udělat již dnes proto, aby se ti ulevilo. Pokud budeš praktikovat tyto tipy min. tři týdny měla by přijít úleva.

  1. Večerní auto masáž - večer před psaním si namasíruj nejlépe levandulovým olejem, nebo jakýmkoliv večerním krémem, svou tvář a zaměř se hlavně na oblast čelistí

  2. Dej si před spaním uklidňující čaj

  3. Udělej si včera jakékoliv pro tebe uvolňující cvičení - může to být hodina běhu, boxu, nebo cvičení jógy, meditace uvolnění, či čtení knihy. Pokud ale v sobě drží napětí je dobré ho fyzicky uvolnit ze svých buněk proto doporučuji spíš dynamické cvičení.

  4. Odlehči stravu - dej si pauzu od cukru, alkoholu, kávy a místo toho můžeš zařadit zelené potraviny (saláty, ječmen, chlorellu..)

  5. Omez na minimum koukání do obrazovky - nedívej se nějaký čas na filmy, omez sociální sítě a surfování na internetu. Můžeš si místo toho číst, či si zapisovat vděčnosti, nebo něco kreativně tvořit rukama

  6. Přidej do svého dne více času v přírodě

  7. Sebe programování - před usnutím si opakuj - moje tělo je uvolněné, jsem v bezpečí, moje čelisti jsou uvolněné.


Pamatuj úspěšné lidi od neúspěšných dělí to, že ti úspěšní svůj život skutečně mění a nejen si o změně čtou.

Pokud tebe, nebo tvoje děti nepřestane skřípání trápit i po těchto typech je dobré dívat se na problém více do hloubky.

V tomto případě bych doporučila se obrátit na jakéhokoliv průvodce, který pracuje s odblokováním programů, či kouče, nebo terapeuta který ti je blízký a navázat osobní spolupráci.


Mě osobně pomohla i práce s Bachovy esencemi, anebo homeopatii.

Vřele doporučuji se obrátit také na nějakého odborníka a nechat s je i namíchat přímo na míru.


 


Z celého srdce ti přeji, ať moudrost tvého těla tě dovede radostnějšímu životu. Věřím, že každému kdo se vydá na cestu uzdravení a uvolnění a je vytrvalí, nakonec příjemný a zdraví pocit v těle přijde.

Na Dream Reel si můžeš stáhnout meditaci regenerace mysli, nebo výživný spánek. Obě tyto meditace slouží k uvolnění napětí a tím pádem mohou přispět i k uvolnění čelistí během tvé noci.


18 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše